onsdag 12. mars 2008

Isabelles gavedryss

Jeg er superheldig :)
Det er nemlig sånn at ikke bare baby Theo har fått gaver.

Hjemme har jeg nå en ganske fin park med fotoutstyr for å pusle med bilder av Theo (med tid og stunder - kanskje også andre motiver...)

Verdens beste kjæreste Peder har kjøpt en Wacom tablet til meg, noe jeg har ønsket meg i mange år. Å jobbe med digitale bilder når du har en sånn - er en helt ny verden! Særlig airbrushing av hud (et tema jeg aldri blir lei) er helt fantastisk med retusjeringspennen, og man kan enkelt fare gjennom ulike ps-menyer uten å engang ha en liten fot i bakken ;)

I tillegg har jeg fått en ny printer. Modellen er en Epson Stylus Photo R1900.
Skalvise...siden samme printer var noen modeller yngre og jeg gikk på skole i London back in the days og var nærmest mosegrodd på digitalfoto-lab'en har jeg hatt lyst på en sånn printer - og så - helt uoppfordret spør pappa'en min om jeg vil ha en sånn - som en kombinert babygave og 30-års presang.
- Jo, ja, mener du det, pappa?
Han mente det, han hadde selv kjøpt en sånn for sine arkitekt-tegninger nylig og likte den godt. Hva sier man da? Tusen takk :)

Med det fine kameraet jeg kjøpte i gave til meg selv rett før jul har jeg nå flere av de tingene jeg har ønsket meg for å ha et fint hjemme-studio. Det eneste jeg egentlig mangler nå er blits-utstyr.
Har egentlig mest lyst på store blitslamper og en ringblits med batteri så jeg kan styre lyset fullstendig som i et studio, men tror jeg i utgangspunktet klarer meg fint med en dedikert blits og en liten softbox, Canon Speedlite 580 EX II er den blitsen jeg sparer til nå. Den er ikke så dyr, men man blir ikke akkurat rik av å ha fødselspermisjon med 80% lønn...

Uansett - med disse gavene jeg har fått har jeg kommet langt på veien mot hobby-fotografens drøm :)

Ingen kommentarer: