torsdag 8. april 2010

Mr. Chickenpox takes a bath


Forkjølelse
forkjølelse
forkjølelse med feber
feber
vannkopper
forkjølelse
hoste...




Jeg har alltid betraktet meg selv som en som sjelden blir syk. Men med en liten barnehagetass i huset blir situasjonen fort en annen. I vinter har jeg vært forkjølet, hostet, vært tett i nesa og snørrete nesten like ofte som Theo har vært det, og nesesprayen har vært fast inventar i veska, sammen med homeopat-medisinen som Elin kollega anbefalte meg (om du leser dette: Takk!).

Heldigvis hadde både Peder og jeg hatt vannkoper som barn, men likevel - Theo med vannkopper var en "spennende" affære. Han var skikkelig syk i to dager, med feber og snufserufs, og så begynte de små boblene å piple opp rundt på huden hans. Han ble innsmurt med hvitvask (sånn for sikkerhets skyld, selv om han egentlig ikke gav uttrykk for at han klødde nevneverdig), og vi byttet klærne hans oftere enn vanlig.

Vannkopper tar gjerne sånn omtrent halvannen uke å bli kvitt, men etter de to første dagene var han tilsyelatende i super form. Resten av uka gikk blant annet med til å destruere dvd-spilleren; et flerdagsprosjekt der han dytta litt og litt på skuffen til den til slutt gav etter og gikk inn i selve spilleren - han dytta altså skuffen forbi stoppunktet slik at kantene på skuffen forsvant inn i selve spilleren. Så om noe "godt" kom ut av vannkoppene var det i alle fall det at vi fikk en ny dvd-spiller...

Ingen kommentarer: