torsdag 1. januar 2009

Nyttårsfeiring med barnevakt




I går dro Peder og jeg opp til nyttårsfest på familiehytta Snellingen på Hadeland. Det var Peders søster Ragnhild og hennes samboer Amund som arrangerte festen med i alt 15 personer. Jeg var usikker på om jeg egentlig hadde lyst til å dra opp dit.
- Farmor Karen og farfar Trond hadde tilbudt seg å være barnevakter, men likevel virket det skummelt å skulle være borte fra Theo et helt døgn. For ikke å snakke om hvor skummelt det ville bli å være på en hytte uten innlagt vann eller strøm og med så mange andre festglade mennesker!
Men det gikk veldig fint, vi koste oss masse og det var utrolig fint å få en liten pause fra småbarnsforeldretilværelsen og bare være kjærestepar på tur. Skitur, til og med. Jeg har ikke stått på ski på over ti år, men det gikk jo så fint som bare det.

Om jeg skulle ha et nyttårsforsett burde det være å vinne tilbake litt av meg selv, litt av den uredde og modige personen jeg kjente for noen år siden. Hun som turte å se seg selv i øynene, ha egne meninger og en stemme som ville høres. Kanskje på tide å børste støv av noen av de gamle notatbøkene og sette en idé eller to ut i livet...

Ingen kommentarer: